Conny Andersson: – Nu är jag är hel och hemma

1578

Han är polisen som blev en indian, och i sitt intresse att undersöka korruption leddes Conny Andersson in på flera kristna kanaler på nätet som berörde honom. Han hade levt ett andligt liv i 50 år men utan tro på Jesus. När han sedan började läsa Bibeln var det så mycket han kände igen och Jesu röst talade välbekant till honom.
– Jag insåg att det var Jesu röst jag hade hört inom mig många gånger tidigare, ända sedan jag  var barn, berättar Conny.

Redan som fyraåring var Conny Andersson medveten om att det fanns en andlig dimension.
– Jag visste att livet var större än det fysiska. Jag förstod att Gud fanns och jag ville hitta honom, berättar Conny.
Conny hade andliga sinnen och kunde höra och se saker. Han älskade att iaktta och analysera människor. Han reagerade starkt när han stötte på falskhet och lögn och han fick en inre drivkraft att vilja avslöja det som var falskt.
– Jag förstod att vi behövde avslöja lögnen för att bli fria.
Conny fick en känsla av att mänskligheten levde som i ett slaveri. Han kunde se så mycket hyckleri i vuxenvärlden.

- Erbjudande från Jesus.se! -

Ett andligt liv
Hela sitt liv har Conny varit andlig och spirituell, han har vetat om att han har en själ. Han kunde se den andliga dimensionen och det var en viktig del i hans liv. Men i den miljön där han levde avvisades kristendomen.
– Jag hittade inte Jesus, han var ingen naturlig del i mitt liv, berättar Conny.
Conny sökte inom shamanism, astrologi, buddhism, taoism, meditation och i alla möjliga sammanhang. Han läste och utövade olika praktiker. Jesus och Bibeln kändes inte som något bekant eller intressant och han fick höra mycket negativt om kristna och kristendomen.
– Men jag blev aldrig riktigt lycklig, aldrig hel.

Blev polis
Connys längtan efter att avslöja orättfärdighet ledde honom till polisyrket. Efter flera år som polis upptäckte han pedofiler bland sina kollegor. Han ville avslöja dem men då mötte han ett djävulskt motstånd. Poliser och tjänstemän försökte krossa Conny och få honom ut ur poliskåren.
– Jag blev hårt angripen. Det var en häxprocess. De ville tysta mig och offra mig.
Polisyrket var en hederssak för Conny och han led oerhört av det som hände, han riskerade att förlora sitt meningsfulla yrke.

Mötte Jesus hemma
Conny låg hemma i djup ångest och i mörker. Då såg han plötsligt en rök i rummet. Den rörde sig en bit över honom.
– Wow, det här var intressant, tänkte jag. Jag tittade in i röken och då såg jag Jesus.
Jesus log och sa till Conny: ”Utveckling – genom lidande”.
Conny visste på ett överväldigande sätt att det var Jesus han såg. Han blev uppmuntrad av det korta tilltalet. Det var 1999 och Conny var 33 år. Nu kunde han konstatera att Jesus existerar men det skulle dröja ytterligare 20 år innan han lärde känna och började följa honom.
– Jag visste nu att Jesus fanns men jag blev inte kristen för det, jag fortsatte att vara andlig. Kyrkan, kristendomen och Bibeln var för svårfattad för mig. Jag hade lättare tillgång till min egen andlighet.

Spårade brottslingar
Som polis fick Conny ibland till sig uppenbarelse om de fall som han jobbade med. Han intresserade sig för indianernas metoder för spårning, så han fick nya verktyg för att kunna lösa brott.
I ett känt mordfall 2015 så fick Conny se profetiskt hur mördaren såg ut, vad som hade hänt, var kroppen fanns och vilka bilar som hade används. När han anlände till platsen kunde han se att det stämde.

Upptäckte kristna på nätet
Conny brukade titta på videor på nätet som handlade om att granska och avslöja korruption, ondska och dolda agendor. Han märkte att det var många kristna amerikaner som höll på med detta.
– Många medvetna amerikaner var kristna. De var modiga och stod upp för sanningen, jag kände mig hemma där. Jag kom närmare kristendomen.

”Sanningen gör oss fria”
Frihet har varit något mycket centralt i Connys liv. När han hörde om att Jesus kom för att befria oss och Jesu ord: ”Sanningen ska göra oss fria”, klingade det underbart i hans själ.
– Det var samma riktning som jag gick. Då började jag läsa Bibeln.
När han läste kände han igen väldigt mycket som han själv hade upplevt och tidigare hört i sin egen ande.
– Jag har varit andlig hela mitt liv och sökt sanningen. Men det är först för fyra år sedan jag blev kristen.
– När jag fann Jesus kände jag igen hans röst. Han hade talat till mig hela mitt liv. Han hade varit med mig sedan jag var fyra år gammal.

Kunskap om änglavärlden
Conny undersökte ondskan och han började se videor med en pastor som höll på med befrielse från demoner. Videorna visade faktiska befrielser.
– Först tyckte jag det var teater. Men efter ett tag kände jag igen mig. Jag kände igen manifestationerna från många av mina ingripanden som polis.
Conny började studera mycket om demoner och änglavärlden. Det var när han fick nya insikter om ondskan i världen och Satan och hans änglar som polletten trillade ner.
– När jag förstod det här med demoner, då fattade jag allt. Det tog mig 50 år att förstå vad sanningen är om livet. När jag förstod om demoner, då förstod jag om Jesus. Det fick mig att välja Jesus. Idag är jag djupt troende och älskar Jesus.
– Jag kunde läsa i Bibeln hur skapelsen hamnat under ett slaveri. Det var samma känsla jag fick som när jag var fyra år gammal.
Conny fick en längtan att själv befria människor från demoner. Gud talade till honom: ”Du måste undervisa människor om demoner”.
Conny kände sig inte bekväm med uppmaningen men han förstod att han skulle göra det.
– Jesus talar om att vi ska driva ut demoner i missionsbefallningen i Markus 16.

Helande under kurs
Conny sökte sig till en Alphakurs i en Baptistkyrka.
– Under Alphakursen smälte allt tillsammans till en helhet. Som en splittrad kropp blev en hel kropp. Jag kände mig så hel och att jag hade hittat hem.
Förra året steg Conny ner i dopgraven i Citykyrkan i Stockholm.

Sprider Guds ord
När Conny blev frälst 2019 hade han en plattform och många följare då han brukade medverka i flera olika medier och tala om sin andlighet, om att avslöja korruption och om indiansk spårningskonst. Nu började han tala in i människors liv om Jesus och den bibliska världsbilden. Sök gärna på Youtube efter ”Conny Andersson – Vägen till Gud” på kanalen SKRPT för ett exempel.

Connys har skrivit en självbiografisk bok, ”En svensk indian” som precis har släppts.
– Jag känner att jag har något viktigt att berätta. Boken handlar om min väg till sanningen och att vi behöver sanningen för att bli fria.
De senaste fyra åren har varit välsignade då Conny har fått lära känna Jesus och vandrar med honom.
– Nu är jag är hel och hemma. Jag har överlämnat mig till den helige Ande.
– Jag ser ett stort uppvaknande och en väckelse i Jesu namn. Jag ser att många från New age kommer till Jesus och fyller våra kyrkor igen. Djävulen vet att hans tid är kort.

Text: PETTER ALLGULIN Foto: PRIVAT

Med tillstånd av tidningen Inblick.

INBLICK är nyhetstidningen som beskriver omgivningen utifrån den lilla människans perspektiv. Med tyngd i kristna opinionsfrågor och tydligt ställningstagande för ”dessa mina minsta” förmedlas nyhetsreportage med socialt fokus. I varje veckas tidning finns dessutom flera härliga reportage om vad Jesus gör i vanliga människors vardag. Kommer ut på torsdagar. Innehåller utförlig TV-bilaga från Kanal 10 och Kanal 10 Norge.